طرز تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای به 2 روش با پنیر و بدون پنیر

به گزارش وبلاگ جعبه، سالاد هندوانه همانطور که از اسمش مشخص است یک پیش غذای مجذوب کننده با میوه های تابستانی است که می توان از آن به عنوان عصرانه یا میان وعده نیز استفاده کرد. ترکیب هندوانه با سبزی هایی مثل نعناع، اسفناج و میوه های دیگر مثل گوجه فرنگی، گوجه گیلاسی، انواع بری و … می تواند طعم های دل انگیزی را پدید بیاورد. در ضمنً کنجد، گردو، پرک بادام و … هم برای تزیین روی این بسیار مناسب هستند. در این مقاله از سرویس در ، طرز تهیه سالاد هندوانه به 2 روش را به شما آموزش خواهیم داد و فوت و فن های تهیه آن را خواهیم گفت.

طرز تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای به 2 روش با پنیر و بدون پنیر

طرز تهیه سالاد هندوانه با خیار

زمان آماده سازی و تهیه سالاد: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه

هندوانه: 1 عدد

خیار: 2 عدد میانه

گوجه فرنگی: 1 عدد میانه

زیتون سیاه: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

پنیر فتا: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

نعنا خشک یا تازه: 2 قاشق غذاخوری

جعفری خشک یا تازه: 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای سس سالاد

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سرکه قرمز یا سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

مراحل تهیه سالاد هندوانه با پنیر

برای درست کردن سالاد هندوانه، کافی است میوه های به کار رفته در سالاد را خرد کرده و با هم ترکیب کنید. سپس سبزی ها و را اضافه و آن را سرو کنید. سالاد هندوانه به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده، به زمان کمی برای درست شدن نیاز دارد و بهتر است به صورت خنک سرو شود. برای مشاهده روش درست کردن سالاد هندوانه، مراحل تهیه آن را بخوانید.

مرحله اول: هندوانه و خیار را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد هندوانه، ابتدا هندوانه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. گوشت هندوانه را به شکل مکعبی برش بزنید و تخمه ها را بیرون بیاورید. تکه های هندوانه را در یک ظرف بریزید. خیار را کاملا تمیز بشویید و آن را به صورت حلقه ای یا مکعبی خرد کنید. بهتر است پوست خیار را نگیرید تا رنگ سالاد متنوع تر شود.

مرحله دوم: گوجه، پنیر و سبزی های خشک را اضافه کنید

گوجه فرنگی را بشویید و آن را مکعبی یا خلالی برش بزنید. می توانید به جای گوجه فرنگی از گوجه های گیلاسی، یا از ترکیب هر دو در سالاد استفاده کنید. سپس پنیر را به صورت مکعبی برش بزنید و به مواد سالاد بیفزایید. در آخر، نعناع و جعفری خشک را روی سالاد بریزید.

مرحله سوم: سس سالاد را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه سالاد هندوانه، در یک کاسه، روغن زیتون، سرکه بالزامیک یا سرکه قرمز، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کرده و آن را روی سالاد بریزید. برای تزیین می توانید اندازهی هندوانه را به صورت اسکوپ درآورید و روی سالاد قرار دهید.

مرحله چهارم: سالاد هندوانه را سرو کنید

در آخر، روی ظرف سالاد را با سلفون بپوشانید و آن را در یخچال قرار دهید. 30 دقیقه تا 1 ساعت صبر کنید تا هم سالاد خنک شود و هم طعم مواد با هم میکس شده و به خورد هم بروند. سپس آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی هندوانه

طرز تهیه سالاد هندوانه با آووکادو

زمان آماده سازی و تهیه سالاد: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه سالاد هندوانه

پیاز قرمز: 1 عدد میانه

خیار: 2 عدد میانه

پنیر فتا یا پنیر محلی: 3 قاشق غذاخوری (خرد شده)

آووکادو: 1 یا 2 عدد میانه

هندوانه: 500 گرم

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

لیمو تازه: 2 عدد یا 3 قاشق غذاخوری آبلیمو

سیر خرد شده: 1 حبه

نمک دریا: 1.4 قاشق چای خوری

نعناع و ریحان تازه: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی یا به اندازه دلخواه

مراحل طرز تهیه سالاد هندوانه

سالاد هندوانه که با عنوان سالاد مدیترانه ای شناخته می شود، از سالادهای متفاوتی است که به آبرسانی بدن کمک می کند چون خود هندوانه از میوه های آبدار تابستانی است که کمبود آب بدن را جبران می کند و عطش را از بین می برد. در این روش، یک لایه از میوه ها را خرد می کنید و نصف سس را روی آن ها را می ریزید. دوباره یک لایه دیگر میوه و سس به سالاد اضافه می کنید. برای آموزش درست کردن این سالاد، مراحل تهیه آن را بخوانید.

مرحله اول: سس سالاد را درست کنید

در ابتدا، در یک کاسه کوچک، روغن زیتون، آبلیمو، سیر له شده و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. میوه ها را بشویید و خشک کنید. پوست هندوانه را بگیرید و آن را خرد کنید. هسته های هندوانه را جدا کنید. گوشت هندوانه را خرد کنید و در یک ظرف نسبتا بزرگ دیگر بریزید.

مرحله دوم: میوه ها را آماده کنید

به همین ترتیب، خیار و پیاز را هم پوست بگیرید و خرد کنید. هر دو را به هندوانه ها بیفزایید. نصف سس را روی این مواد بریزید. سپس پنیر فتا را خرد کنید. آووکادو را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی برش بزنید. پنیر و آووکادو خرد شده را روی لایه هندوانه ها بریزید. نعناع ها را خرد کنید و روی همه مواد سالاد بپاشید.

مرحله سوم: بقیه سس را اضافه و سالاد را سرو کنید

بعد از اینکه همه میوه ها و سبزی ها را خرد کردید و در ظرف ریختید، نصف به جای مانده سس سالاد را روی مواد بریزید. سالاد را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس آن را سرو کنید. می توانید روی سالاد را مغز تخمه آفتابگردان یا کنجد هم بپاشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع نوشیدنی هندوانه

فوت و فن های طرز تهیه سالاد هندوانه

* سالاد هندوانه به خاطر استفاده از هندوانه و پنیر و دیگر مخلفات با طبع سرد، در طب سنتی، طبع سرد دارد. به همین دلیل ممکن است کسانی که خودشان مزاج سرد دارد، با خوردن آن (البته در حجم زیاد) دچار سردی شوند. به این افراد توصیه می شود که حتما سالاد را با برگ های نعناع، پونه و انواع مغزها مخلوط کنند تا طبع آن متعادل شود.

*اگر طبعتان سرد است، بهتر است از روغن زیتون به جای آبلیمو، سس بالزامیک یا چاشنی های ترش دیگر استفاده کنید.

*سالاد هندوانه یک میان وعده یا است که بهتر است در آن از میوه های خنک استفاده شود. می توانید میوه ها را قبل از به کار بردن در سالاد، در یخچال بگذارید تا خنک شوند. یا بعد از درست کردن سالاد، به مدت 30 دقیقه تا 1 ساعت، سالاد را در یخچال قرار دهید.

*به عنوان سبزی روی سالاد می توانید از نعناع، اسفناج، گشنیز، شوید، ریحان و … (یک یا چند تا از این سبزی ها) استفاده کنید.

*از انواع مغزها مثل کنجد، مغز بادام، مغز تخمه آفتابگردان و مغز گردوی خرد شده برای روی سالاد می توانید استفاده کنید.

* سبزیجات و میوه های دیگر مثل آووکادو، توت فرنگی، بلوبری یا فلفل سبز خرد شده می توانند طعم سالاد را خوشمزه تر کنند.

*اگر پنیر فتا در دسترس ندارید، می توانید از استفاده کنید. بهتر است از پنیری استفاده کنید که کمی طعم شور دارد.

خواص سالاد هندوانه چیست؟

سالاد هندوانه به دلیل داشتن هندوانه و آبرسانی به بدن، به سم زدایی بدن کمک می کند. چون از 92 درصد از حجم هندوانه از آب تشکیل شده است و به تقویت سیستم گوارش کمک می کند. همچنین هندوانه، به عنوان جزء اصلی این سالاد، سلامت کلیه و عملکرد آن را بهبود می بخشد و حاوی مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم است.

به همین دلیل، برای حفظ سلامت قلب، استخوان، تنظیم قند خون بدن و کاهش وزن مفید است. با تهیه این سالاد می توانید علاوه بر بهره بردن از خواص و فواید هندوانه، از مزایای دیگر مخلفات آن مثل پنیر و سایر میوه ها هم استفاده کنید.

سوالات متداول

طبع سالاد هندوانه چیست؟

از آن جایی که ماده اصلی این سالاد، هندوانه است، طبع کلی سالاد هم سرد است. ولی اگر از مخلفات، سبزیجات، چاشنی ها و انواع مغزها با طبع گرم، در طرز تهیه سالاد هندوانه کنید، طبع آن ملایم تر خواهد شد و رو به گرمی می رود.

چه کسانی باید در مصرف سالاد هندوانه احتیاط کنند؟

به خاطر این که سالاد هندوانه طبع سرد دارد، افراد با مزاج سرد باید در مصرف بیش از اندازه آن احتیاط کنند. چون ممکن است باعث ایجاد اختلال در سیستم گوارش، سرد درد، اسهال و … شود.

منبع: loveandlemons

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای به 2 روش با پنیر و بدون پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد هندوانه مدیترانه ای به 2 روش با پنیر و بدون پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید