جشنواره پژوهش و نوآوری؛ محرک توسعه در شهرها و روستاها

به گزارش وبلاگ جعبه، شهر: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می نماید، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.

جشنواره پژوهش و نوآوری؛ محرک توسعه در شهرها و روستاها

به گزارش شهر، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درباره دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران TUF) به صورت مشترک بین سازمان شهرداریها و دهیاری کشور و شهرداری تهران برگزار می گردد، گفت: این جشنواره سیاست های مهمی دارد که البته هر دوره آن با دوره های قبلی فرق دارد و ارزش گذاری به صندلی علم و دانش به ویژه در حوزه شهری و روستایی از سیاست های مهم این جشنواره است.علاوه بر این پرداختن به موضوعات نو و نوآوری و خلاقیت در این عرصه بسیار مهم است و از این رو موضوعاتی که برای این جشنواره انتخاب شده بکر و تازه است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می نماید، این جشنواره می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.

او درباره تاثیر جشنواره سال گذشته ادامه داد: جشنواره سال گذشته در نگاه و گفتمان شهرداران و در توسعه شهرها و روستاهای کشور و تغییر نگاه و راهبرد و رویکرد نسبت به شهرتحول ایجاد کرد. بعلاوه با توجه به اینکه بحران های زیادی در شهرها و روستاها داشتیم ،بحث انعطاف پذیری شهرها و شهرهای انعطاف پذیر و نگاه به این موضوع در این جشنواره بسیار مهم و کلیدی است. جمالی نژاد اسم کرد: در این جشنواره کوشش سازمان شهرداری و دهیاری ها و شهرداری تهران این است که از تجربیات موثر در شهرها در نقاط مختلف کشور و سایر نقاط دنیا استفاده گردد و تبادل تجربیات در موضوعاتی که می تواند در جهت حل مسائل راهگشا و موثر باشد، انجام گیرد.

او با بیان اینکه در این جشنواره اندیشمندان در حوزه های شهری و روستایی و مدیران شهرها و روستاها با آخرین دستاوردها و تجارب نو و ابتکاری حضور پیدا می نمایند، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در سیزدهمین دوره و در خاتمه دوره شهرداری و شورای شهر و دولت، ارزیابی این جشنواره را به خوبی انجام دهیم.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

به "جشنواره پژوهش و نوآوری؛ محرک توسعه در شهرها و روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره پژوهش و نوآوری؛ محرک توسعه در شهرها و روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید