ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند

به گزارش وبلاگ جعبه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست رسیده، ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند.

ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند

داستان چیست؟

مهر سال جاری وزیران توریستی ایران و ونزوئلا درباره گسترش همکاری ها و امضای تفاهم نامه توریستی بین دو کشور به صورت مجازی، مذاکراتی کردند. وزیر جدید توریستی ونزوئلا در رأس هیاتی به ایران آمد و تفاهم نامه توریستی دو کشور نیز امضا شد. وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی کشورمان در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: امید داریم بزودی بتوانیم اولین تورهای توریستی بین دو کشور را راه اندازی کنیم. همواره اولین ها سخت است، اما باید کوشش کنیم تا این تورها که برای اولین بار برگزار خواهد شد، اولین های موفقی باشد و شاهد افزایش تورهای توریستی و ارتقای سطح توریستی ایران ونزوئلا باشیم.

او گفت: در راستای برنامه های راهبردی که دو کشور ایران ونزوئلا دارند کوشش خواهیم کرد تا توریستی بین ایران و ونزوئلا نیز تقویت گردد.

مونسان اضافه نمود: خوشبختانه، شاهد روابط بسیار خوبی بین این دو کشور هستیم، در صحبت با وزیر سابق توریستی ونزوئلا قرار شد توسعه توریستی دو کشور در دستور کار قرار گیرد و این مهم رخ داده است.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ادامه داد: به اعتقاد من تقویت روابط توریستی بین کشورها باعث نزدیکتر شدن روابط ملت ها می گردد و این موضوع در حوزه توریستی که مردم نقش مهمی دارند، اهمیت فراوانی دارد.

مونسان اظهار کرد: دو کشور در حوزه توریستی دارای ظرفیت های بسیار زیادی هستند. ایران کشوری تاریخی و تمدنی است که ظرفیت های توریستی تاریخی، طبیعی و فرهنگی متعددی دارد و می تواند مقصد خوبی برای توریستی ونزوئلا باشد. از آن طرف نیز ونزوئلا دارای ظرفیت های توریستی طبیعی است که مورد اقبال توریستان است و می تواند برای توریستان ایرانی نیز جذاب باشد.

او اضافه نمود: در کنار جاذبه های توریستی در دو کشور که یک ظرفیت بسیار خوب به حساب می آید، شاهد برقراری خط پروازی مستقیم بین ایران و ونزوئلا هستیم و باید بتوانیم توریستی بین این دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی بیان نمود: خوشبختانه نشست های خوبی بین بخش خصوصی دو کشور برگزار شده و با برطرف موانع و نواقص احتمالی باید بتوانیم توسعه توریستی بین ایران و ونزوئلا را تقویت کنیم.

مونسان به وزیر توریستی ونزوئلا گفت: حدودا 10 میلیون توریست خروجی داریم که بعضی از آنها راه های دوری را انتخاب نموده اند که این بخش از توریستان می توانند جهت ونزوئلا را انتخاب نمایند و بدلیل جذابیت های توریستی حاضرند مدت طولانی سفر را تحمل نمایند. او بیان نمود: یقین دارم اگر توریستی بین دو کشور راه بیفتد به طور حتم تجارت نیز بین ایران و ونزوئلا تقویت خواهد شد.

وزیر توریستی ونزوئلا نیز با اشاره به ظرفیت های توریستی ونزوئلا گفت: این کشور دومین و هشتمین پارک ملی عظیم جهان را دارد. از نظر جاذبه های طبیعی جز 10 کشور اول جهان است. آبشار آنجل به عنوان مرتفع ترین آبشار جهان یکی از مهمترین ظرفیت های توریستی این کشور است.

او افزود: آب های کریستالی، ساحل های شنی، دشت های گسترده، جنگل های آمازونی و ظرفیت های بسیار بی نظیر دیگری در حوزه طبیعتگردی در ونزوئلا وجود دارد و در حوزه زمین شناسی نیز این کشور دارای ظرفیت های بسیار بالایی است.

وزیر توریستی ونزوئلا اضافه نمود: به عنوان مثال اگر بخواهیم زیبایی های طبیعی ونزوئلا را به توریستان معرفی کنیم، همین آبشار آنجل شاید مهمترین باشد که بسیار زیباست و در حقیقت رودخانه ای است که از بالا به سمت زمین خروشان است و صدای زیبایی در میان جنگل وجود دارد که برای توریستان دلنشین است.

پادرون گفت: اکنون با شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب هایی در صنعت توریستی هستیم. با این وجود در سال 2021 توریستی با وحدت بیشتری کار خود را شروع خواهد نمود تا دوباره اطمینان و اعتماد به این صنعت بازگردد و سفرهای بین المللی از سر گرفته گردد.

وزیر توریستی ونزوئلا درحالی که کشورش در تحریم است، تحریم های علیه ایران را ظالمانه دانست و اظهار کرد: ونزوئلا مانند ایران تحریم ها را تجربه نموده و تاثیراتی را در اقتصاد این کشور داشته است. در این میان ملت ایران برادرانه به ما یاری نموده است. با این حال در میان همه این تحریم ها شاهد تقویت همکاری های دو کشور در حوزه توریستی هستیم. این برادری بین ایران و ونزوئلا همچنان برقرار است و مبارزه ضداستکباری بین دو کشور از اشتراکات بین ایران و ونزوئلا بشمار می آید.

پادرون ونزوئلا و ایران را دو ملت برادر و صلح طلب دانست و گفت: از میهمان نوازی مردم ایران تشکر می کنم. ما نیز دوستی خود را متقابلا اعلام می کنیم. در حوزه توریستی برنامه های گسترده ای را در دستور کار داریم. من با دست پر از این سفر برمی گردم و گزارش خوبی از همکاری های توریستی بین دو کشور به رئیس جمهور ونزوئلا ارائه خواهم داد.

منبع: همگردی

به "ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ونزوئلا تفاهم نامه گردشگری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید