پارک یادبود صلح هیروشیما

به گزارش وبلاگ جعبه، پارک یادبود صلح هیروشیما | Hiroshima Peace Memorial Park

از ابتدای زندگی بشر، از زمانی که حتی وجود ما در جهان معلوم و تعیین نبوده، از ابتدای ابتدا، گاهی اتفاقاتی همچون جنگ، تلخی هایی را بر وجود بشر و صفحات تاریخ به جای می گذارد که با او تا سرانجام می ماند. پارک یادبود صلح هیروشیما (Hiroshima Peace Memorial Park) که یک موزه هم در دل خود دارد، به یادبود حادثه تلخ بمباران هسته ای هیروشیمای ژاپن ساخته شده است. پارکی برای زنده نگه داشتن یاد کشته شدگان و نشان دادن آثار بعدی آن. شاید هر کس که در این پارک قدم می گذارد، درهر قدمی که در آن برمی دارد به خود قول دهد که قدم بعدیش برای حفظ و اشاعه صلح در هر جایی که او هم حضور دارد، باشد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم پارک یادبود صلح هیروشیما را مورد آنالیز قرار دهیم.

پارک یادبود صلح هیروشیما

پارکی برای یادبود صلح!

بی شک یکی از اتفاقات ناگواری که برای مردم ژاپن در طول تاریخ کشورشان مخصوصا تاریخ معاصر آن ها رخ داده است، حادثه بمباران هیروشیما که دقیقا در ساعت 8 و 15 دقیقه روز در تاریخ 6 اوت 1945 به وقت محلی در شهر هیروشیما صورت گرفت، می باشد.

مسلما به همین دلیل است که امروزه پارکی به نام یادبود صلح در این شهر به همراه یک موزه در داخل خود تأسیس شده است.

بی شک یکی از اهداف ساخت و تاسیس این پارک این بوده است که این ماجرا که بی شک یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ دنیا و کشور ژاپن است را زنده نگه دارد. این پارک به گونه ای طراحی شده است که در آن برای بازدید نمایندگانش وقایعی را که در هیروشیما رخ داده است را برایشان توضیح می دهد. اگر بخواهیم جاذبه های دیدنی هیروشیما را برای شما توضیح دهیم، بی تردید پارک یادبود صلح هیروشیما، یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین نقاط دیدنی شهر هیروشیما به شمار می رود. درباره این پارک نکات عجیبی وجود دارد که بازدیدنمایندگان به آن در بیشتر اوقات اذعان می نمایند.

یکی از این نکات عجیب این است که در بیشتر اوقات افراد در پی بازدید از این پارک نبوده اند اما زمانی متوجه موقعیت مکانی خود گشته اند که خود را در این پارک یافته اند!

به گفته آنان، این پارک کشش و جاذبه عجیبی برای بازدید از خود در گردشگرانی که در این شهر و منطقه حضور دارند، ایجاد می کند. مکانی که امروز آن را پارک یادبود صلح هیروشیما می نامیم قبل از بمباران به عنوان مرکز مهم سیاسی و تجاری شهر هیروشیما به حساب می آمد.

به عقیده کارشناسان سیاسی در دنیا و ژاپن دلیل این که بمب دقیقا در همین محل انداخته شده است نیز نابودی این قلب تپنده بوده است. در ابتدا ساختن همچین پارکی نه تنها در دستور کار کسی نبود بلکه گمان آن هم به هیچ عنوان نمی رفت. تا 4 سال پس از انداختن بمب در این محل، تصمیم مسئولان این شهر بر این بود که این منطقه دوباره توسعه نیابد، حداقل تا مدت های مدید.

اما در ادامه فرایند توسعه و ساخت مجدد شهر تصمیم گرفته شد که به جای هر چیزی که در این محل به جای مانده است، پارکی برای یادبود حادثه ای که افتاده است ساخته گردد. در ابتدا گفتیم که این پارک در دل خود دارای یک موزه است.

درباره این موزه باید بگوییم که یکی از اصلی ترین بخش هایی که در این پارک ساخته و شکل گرفت، موزه یادمان صلح هیروشیما است. این موزه از 2 ساختمان مجزا تشکیل می گردد. در این موزه صلح، تاریخ شهر هیروشیما و حادثه هیروشیما مورد آنالیز قرار می گیرد و در معرض دید بازدید نمایندگان قرار می گیرد.

با این که تاریخ شهر هیروشیما نیز در این موزه مورد برسی قرار می گیرد ولی توجه اصلی بیشتر بر روی رویدادهای 6 آگوست که همانطور که گفتیم انداختن بمب و نتایج آن در هیروشیما است، می باشد.

بیشترین تاثیری که این جزئیات بر روی افراد دارد این اشت که قدر صلح و آرامش را بدانند و برای حفظ و توسعه آن در تمامی دنیا بکوشند. این پارک بزرگ مساحتی برابر با 120 هزار متر مربع را دارا می باشد.

در این پارک ساختمانی وجود دارد که در این پارک تحت عنوان گنبد A-Bomb. این ساختمان در واقع بقایای تالار توسعه صنعتی استانی سابق هیروشیما بوده است.

کاربری این ساختمان در گذشته به عنوان مکانی برای توسعه بیشتر صنعت های جاری در هیروشیما مورد استفاده قرار می گرفته است. هنگام وقوع این حادثه در واقع این ساختمان جز معدود مکان هایی بود که توانست دوام بیاورد و سر پا بایستد.

این سازه امروزه دقیقا به همان شکلی است که پس از حادثه بود. گنبد A-Bomb در حال حاضر جزئی از میراث دنیای یونسکو به شمار می رود. فلسفه وجودی این بنا تنها برای این است که اثری از خرابی های نابود نماینده هیروشیما را همگان ببینند و دریابند.

در بین گنبد A-Bomb و موزه هیروشیما نیز، گورستانی به صورت نمادین برای قربانیان انفجار هسته ای در پارک ساخته شده است. این گورستان نمادین و خالی از یک مقبره طاق دار در واقع برای کسانی که به خاطر انفجار بمب و یا تشعشعات بعدی آن کشته شدند، ساخته شده است.

در این پارک طاق سنگی وجود دارد که نام تمامی قربانیان این حادثه بر روی آن حک شدهاست.

تعداد این اسامی از 220 هزار نفر بیشتر است.

در پارک یادبود صلح هیروشیما، هر ساله در روز سالگرد حاثه مراسمی در پارک برای یادبود و ادای احترام به آنان برگزار می گردد.

در این مراسم اول سخنرانی انجام می گردد و پس از آن، حلقه های گل بر روی سنگ قبرهای نمادین قرار می گیرد.

یکی از کارهایی که در این پارک به صورت نمادین انجام می گیرد این که در ساعت 8:15 صبح، یعنی زمان دقیق انفجار همه حضار به مدت یک دقیقه سکوت می نمایند.

بعد از این ادای احترام به کشته شدگان، فعالیت های تکمیلی دیگری در طول روز صورت می پذیرد.

به طور مثال؛ بسیاری از کارمندان برای یاری و هدایت بازدیدنمایندگان خارجی دراین پارک در6 اوت استخدام می شوند. برای بازدید از موزه می توان از ساعت 8:30 صبح تا 18 عصر به این پارک و موزه اش مراجعه نمود.

این موزه درتاریخ های 30 و 31 دسامبر بسته است.

منبع: الی گشت

به "پارک یادبود صلح هیروشیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک یادبود صلح هیروشیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید