هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می شوند

به گزارش وبلاگ جعبه، رئیس جامعه هتل داران ضمن اعلام آمادگی برای یاری به منظور ریشه کن کردن همه گیری کرونا، اعلام نمود که هتل های ویژه استقرار و نقاهت بیماران کرونایی، از سایر هتل ها تفکیک می شوند.

هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می شوند

روز گذشته، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی از درخواست وزارت بهداشت برای اجاره و تجهیز هتل های درجه یک، دو و سه به منظور استقرار کادر پزشکی و فراهم آوردن نقاهتگاه بیماران کرونایی اطلاع داد. در این راستا، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ضمن اعلام آمادگی برای یاری به ریشه کن کردن پاندمی، گفت:

الزامی برای هتلداران وجود ندارد و آن هایی که علاقه مند باشند می توانند به این لیست وارد شوند.

حمزه زاده با بیان اینکه برنامه اجاره و تجهیز هتل ها به صورت استانی و با توجه به شرایط و احتیاج هر شهر دنبال خواهد شد، مطرح کرد:

بر اساس احتیاج وزارت بهداشت هتل ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و البته هتلی که در اختیار این گروه قرار می گیرد به صورت صدرصد به این افراد اختصاص خواهد یافت و قطعا پذیرش توریست در آن صورت نمی گیرد.

رئیس جامعه هتلداران ضمن یادآوری این موضوع که بیش از 200 هتل و بیش از هزار اقامتگاه غیرخصوصی در کشور وجود دارد، از احتمال پیشگام شدن این مراکز اطلاع داد و توضیح داد:

ما در حال پرس و جو از هتل ها برای فهمیدن اندازه علاقمندی آن ها برای مشارکت در این طرح هستیم و پس از آن این لیست را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم. البته مسئله زمان بر است؛ زیرا باید نحوه پرداخت هزینه ها از طرف وزارت بهداشت تعیین گردد. بعلاوه موضوعی که قابل طرح و آنالیز است نحوه رسیدگی به این بیماران است.

گرچه کارکنان هتل ها از شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اقامتی آگاه هستند، اصول مراقبت از بیماران کرونایی را نمی دانند. حمزه زاده در این خصوص اذعان داشت:

قطعا در موارد مشابه احتیاج به گفت وگو با وزارت بهداشت وجود دارد. که شاید احتیاج باشد بخشی از کادر درمان در این مراکز حضور پیدا نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل های محل استقرار بیماران کرونایی تفکیک می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید