معرفی 2 کتاب تازه در حوزه توسعهٔ فردی از انتشارات میلکان

به گزارش وبلاگ جعبه، نشر میلکان به وسیله مجید پرهیزگاری در سال 1393 تأسیس شد. اولین کتابی که با نام و نشان میلکان به قفسه کتاب فروشی ها رفت تا برسد دست خواننده، کتابخانه مرموز بود، اثر هاروکی موراکامی و با ترجمه آراز بارسقیان.

معرفی 2 کتاب تازه در حوزه توسعهٔ فردی از انتشارات میلکان

حوزه فعالیت میلکان بیشتر ادبیات داستانی، مدیریت، توسعه فردی و مقداری هم علوم سیاسی است. در واقع مجید پرهیزگاری برای نشر میلکان بیشتر کتاب های حوزه کسب وکار، مدیریت و ادبیات داستانی را می پسندد و اینکه با وجود این همه رقیب گردن کلفت چرا مجید پرهیزگاری رفته سراغ حوزه ای مثل کسب وکار و پیروزیت که با کتاب های روانشناسی هم پوشانی دارد خودش داستانی دارد و دغدغه ای.

پرهیزگاری معتقد بود کتاب هایی که در قفسه مدیریتی ها و کسب وکار به دست مشتری می رسد دردی را دوا نمی نمایند. بیشتر تعارف هستند و هیجان کاذب؛ بله می شود به مسائل غلبه کرد و با انگیزه رفت صاحب کسب وکاری شد که چشم همه گرد شود، ولی این طور نیست در که در بیست دقیقه و نیم ساعت کار راه بیفتد.

مؤسس انتشارات میلکان معتقد بود باید به مردم راستش را گفت نه اینکه با هیجان و انرژی کاذب هل شان داد تا با سر بیفتند توی چاه. اگر هم قرار است کسی برای کسب و کارش انگیزه بگیرد و از تکنیک و متدهای خاص استفاده کند باید راه درست را برود، راه درست، مثال گل درشتش راهی است که کسب و کارهای بزرگ وطنی و فرنگی رفته اند. این وسط یک تبصره بزرگ هم هست، پیروزیت مشقت دارد.

نمونه عالی این فقره کتاب کفش باز است به قلم فیلیپ اچ نایت. کتاب خاطرات بنیان گذار شرکت نایکی است. از این کتاب در بازه زمانی نزدیک به یک سال، نشر میلکان نزدیک به بیست هزار جلد، در 18 نوبت چاپ، منتشر کرد.

در ادامه این مقاله از وبلاگ جعبه مگ، به آنالیز تازه ترین آثار انتشارات میلکان در حوزه توسعه فردی می پردازیم و آثار منتشر شده آن ها را با هم مرور و آنالیز می کنیم. با ما همراه باشید.

1- کتاب قدرت شروع ناقص؛ جستارهایی در باب بهتر انجام دادن کارها

کتاب قدرت شروع ناقص نوشتهٔ جیمز کلییر با ترجمهٔ سیدایوب کوکبی و فرزانه حاج خلیلی در انتشارات میلکان به تازگی به چاپ رسیده است. این کتاب حاوی جستارهایی دربارهٔ بهتر انجام دادن کارها است. جیمز کلییر، در کتاب خود از خواننده می پرسد که شما فقط یک بار زندگی می کنید؛ چگونه می خواهید به برترین شکل از آن بهره ببرید؟ اساتید بهره وری اغلب پیشنهاد می نمایند به جای کارایی، بر اثر بخشی تمرکز کنید. یعنی کار درست را انجام دهید نه کار بیشتر را.

جیمز کلیر وبلاگ نویسی است که از سال 2012 در وبلاگ شخصی اش در زمینۀ پیروزیت و توسعۀ فردی مطالبی نوشته است. او با نوشتن کتاب عادت های اتمی به معروفیتی جهانی دست پیدا کرد. این کتاب مدت ها در لیست پرفروش های نیویورک تایمز نهاده شد و بیش از 3 میلیون نسخه از آن به صورت قانونی در سطح جهان به دست علاقه مندان به این حوزه رسیده است.

مروری بر کتاب قدرت شروع ناقص

یک شروع ناقص همواره قابلیت اصلاح و بهبود دارد، اما یک رویکرد وسواس گونه برای تدارک تماشا یک برنامه عالی و بدون نقص شما را به هیچ جا نمی رساند.

این طرز فکر که برای شروع یک فعالیت باید مطالب بیشتری بیاموزید اغلب می تواند مانعی بزرگ برای پیشبرد اموری باشد که واقعاً مهم هستند.

وسواس در خصوص تدوین استراتژی نهایی در حوزه کاری یا تنظیم رژیم غذایی یا حتی انتخاب باشگاه گلف می تواند روشی هوشمندانه از سوی ناخودمطلع شما باشد برای جلوگیری از انجام کارهای سخت.

در حقیقت شما نباید اجازه ندهید که تصورات ایدئال گرایانه در خصوص شروع فعالیت های مختلف، مانع از انجام آن فعالیت ها شود.

وقتی هدفی داشته باشید، خواه راه اندازی کسب و کار باشد یا داشتن رژیم غذایی سالم یا سفر به دور جهان، یافتن کسی که قبلاً به آن هدف دست یافته باشد و مهندسی معکوس استراتژی او کار ساده و البته بسیار مفیدی است.

استفاده از تجارب افراد پیروز راهی عالی برای تسریع فرایند یادگیری شماست؛ ولی به همین میزان نیز مهم است که بدانید سیستم ها، عادت ها و استراتژی های امروز افراد پیروز احتمالاً همان هایی نیست که در شروع راستا از آن استفاده نموده اند.

آنچه در حال حاضر برای آنها روشی بهینه و مفید است، ممکن است لزوماً برای شروع راستا شما انتخاب مناسبی نباشد. در واقع بین این دو مفهوم تفاوتی وجود دارد:

آنچه که ایدئال است در مقابل آنچه که مورد احتیاج است

یادگیری از دیگران عالی است اما مقایسه شرایط فعلی خود با فردی که در حال حاضر پیروز است اغلب باعث می شود احساس کنید که منابع لازم برای شروع آن فعالیت را ندارید. اگر به چیدمان بهینه آن ها نگاه کنید، می توانید خیلی راحت خودتان را متقاعد کنید که قبل از اینکه بتوانید اولین قدم را به سمت اهداف خود بردارید باید چیزهای تازهی خریداری کنید یا مهارت های تازهی بیاموزید.

و معمولاً این طرز فکر درست نیست. در اینجا یک نمونه آورده شده است.

سفر به دور جهان: احتمالا شما هم جهانگردان زیادی را دیده اید که برای خرید وسایل خود خیلی زیاد هزینه نموده اند: کوله ضد آب، لباس های ضد رطوبت، کفش های مخصوص و…

البته که وسایل خوب بی فایده نیست. تجهیزات عالی می تواند سفر شما را آسان تر کند، اما الزامی به داشتن همه آن ها نیست. برای شروع دویدن احتیاجی به کفش نو ندارید. برای شروع تغذیه سالم به کاسه های تازه احتیاج ندارید. و برای شروع سفر احتیاجی به کوله پشتی ضدآب تازه ندارید. این چیزها ممکن است ایدئال باشند، اما در ابتدا به آنها احتیاجی نیست.

اجتناب به وسیله ایدئال سازی

در اینجا چند مثال از فرایند اجتناب به وسیله ایدئال سازی آورده شده است:

  • ممکن است فکر کنید که از گلف بازی کردن لذت نمی برید چون باشگاه گلف شما جذابیت کافی را ندارد و باید به یک باشگاه تازه نقل مکان کنید، اما حقیقت این است که احتمالاً فقط به دو سال تمرین بیشتر احتیاج دارید.
  • می توانید استدلال کنید که سفر پیاده بدون یک کوله پشتی مناسب سخت است، اما حقیقت این است که می توانید با کوله ای که هم اکنون دارید، این کار را انجام دهید.

در حقیقت وسواس در خصوص تدوین استراتژی نهایی کسب و کارتان یا تنظیم رژیم غذایی یا تغییر باشگاه گلف نهایی می تواند روشی هوشمندانه برای اجتناب از انجام کارهای سخت باشد.

پس همواره به خاطر داشته باشید که یک شروع ناقص همواره قابلیت اصلاح و بهبود دارد، اما یک رویکرد وسواس گونه برای تدارک تماشا یک برنامه عالی و بدون نقص شما را به هیچ جا نمی رساند.

نقاط قوت قانون بیست هشتاد

قانون بیست هشتاد در زندگی شخصی و کاری کمک می نماید اندک های حیاتی و بسیارهای غیرضروری را از هم تفکیک کنید.

مثلاً صاحبان کسب وکار ممکن است پی برده باشند که بخش عمدهٔ عایدیشان از تعداد انگشت شماری از مشتریان مهم به دست آمده است. این جا قانون بیست هشتاد پیشنهاد می نماید که برترین اقدام تمرکز بر سرویس دهی به همین تعداد اندک از مشتریان، یافتن مشابه آن ها و توقف خدمت رسانی به بقیهٔ مشتریان یا حذف تدریجی بقیهٔ مشتریان کم سودده است.

این راهبرد در تمرین به روش معکوس ریشهٔ بسکمک از مسائل را به شما نشان می دهد. ممکن است بخش عمدهٔ شکایات شما از تعداد اندکی از مشتریان سختگیرتان باشد. در چنین شرایطی، پیشنهاد قانون بیست هشتاد حذف این دسته از مشتریان و خلاصی از خواسته های بی انتها آن ها است.

قانون بیست هشتاد نوعی جُودو برای زندگی شخصی و کاری است. با یافتن نقطهٔ مناسب برای اعمال فشار، می توانید با کوشش کمتر به نتایج بیشتری برسید.

این راهبرد عالی است و من بارها از آن استفاده نموده ام. البته نقاط ضعفی هم دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. برای درک این ضعف ها به داستان مان، آدری هپبورن، برمی گردیم.

نقاط ضعف قانون بیست هشتاد

تصور کنید سال 1967 است. آدری هپبورن در ابتدای راستا شغلی خود واقع شده است و می خواهد بفهمد چطور از زمانش استفاده کند. اگر در فرایند تصمیم گیری اش از قانون بیست هشتاد پیروی کند، پاسخ کاملاً روشن است؛ باید در کمدی عاشقانه های بیشتری بازی کند.

بسکمک از برترین فیلم های هپبورن، مانند تعطیلات رُمی، سابرینا، صبحانه در تیفانی و معما، در ژانر کمدی عاشقانه بوده اند. او با هنرنمایی در این چهار فیلم، در فاصلهٔ سال های 1953 تا 1963، ستاره شد. با شروع سال 1967 انتظار می رفت که در فیلم دیگری بازی کند.

این فیلم ها تماشاگران زیادی را به خود جذب کردند و جوایزی برای آدری به همراه داشتند و به روشنی راستای برای رسیدن به معروفیت و ثروت بیشتر بودند. درواقع، کمدی عاشقانه برای آدری اثربخش بود.

حتی با درنظرگرفتن تمایل او به حمایت از بچه ها به وسیله یونیسف، باز هم (طبق تحلیل قانون بیست هشتاد) درخشش او در تعداد بیشتری کمدی عاشقانه برترین گزینه برای به حداکثررساندن عایدی و به تبعِ آن افزایش کمک های خیرخواهانه به یونیسف بود.

بهتر بود آدری به راستا بازیگری ادامه می داد، ولی نمی خواست بازیگر بماند. می خواست وقف خدمت شود و هیچ تحلیل معقولانه ای در سال 1967 به آدری نمی گفت که فعالیت داوطلبانه در یونیسف اثربخش ترین روش برای استفاده از زمان اوست. عیب قانون بیست هشتاد این است که راستا تازه هرگز شبیه اثربخش ترین انتخاب در شروع راه نیست.

کتاب قدرت شروع ناقص را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب به علاقه مندان به کتاب های توسعهٔ فردی پیشنهاد می شود.

2-کتاب بی حد و مرز: مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و برترین شکل از زندگی خود را بیابید

کتاب بی حد و مرز (Limitless) نوشته جیم کوییک، درباره سلامت مغز است. کوییک در این کتاب به شما آموزش می دهد که چگونه مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید، و برترین شکل از زندگی خود را بیابید.

تعداد کمی از ما می دانیم که با استفاده از چند روشِ عملی می توانیم مغزمان را ارتقا دهیم و بر توانایی یادگیری خود بیفزاییم. بیش ترمان آگاه هستیم که با ورزش و رژیم غذایی مناسب می توانیم سلامت قلب مان را بهبود دهیم، اما بسکمک از ما نمی دانیم که می توانیم مغزمان را هم تا حد زیادی بهبود دهیم و به این صورت زندگیِ خود را بهتر کنیم.

ما در جهانی فناوری متولد شده ایم و هیچ چیز مهم تر از سلامت و کارایی مغزمان نیست، مغزی که همه چیزِ زندگی مان را کنترل می نماید. یادگرفتنِ تفکیکِ داده ها و ابداع روش ها و مهارت های تازه برای رشد در جهانی آشفته در دریای متلاطم اطلاعات، برای بقا در قرن بیست ویکم لازم است.

توانایی یادگرفتنِ سریع تر و آسان تر موجب می شود هر چیز دیگری در زندگی ممکن شود و این یعنی برترین زمان است که مغزتان را هم مانند بدن تان پرورش دهید. همان طور که به بدنی سالم احتیاج دارید، به مغزی انعطاف پذیر و قدرتمند و پرانرژی هم احتیاج دارید. شغلِ جیم همین است؛ او مربیِ خصوصیِ بهبودِ عملکرد مغز است.

معرفی کتاب بی حد و مرز

ارزشمندترین موهبتِ ما انسان ها، مغزمان است. مغزمان به ما توانایی می دهد یاد بگیریم، عشق بورزیم، بیندیشیم، خلق کنیم و طعم لذت را بچشیم. مغزِ ما دروازه ای به احساساتمان است، به ظرفیتمان برای تجربهٔ زندگی به عمیق ترین شکلِ ممکن، به توانایی مان برای دستیابی به درکی پایدار و ماندگار از صمیمیت. مغزمان به ما توان نوآوری و رشد و انجام کارهای مختلف را می دهد.

با این حال، تعداد کمی از ما می دانیم که با استفاده از چند روشِ عملی می توانیم مغزمان را ارتقا بدهیم و بر توانایی یادگیری خود بیفزاییم. بیشترمان مطلع هستیم که با ورزش و رژیم غذایی مناسب می توانیم سلامت قلبمان را بهبود بدهیم، اما بسکمک از ما نمی دانیم که می توانیم مغزمان را هم تا حد زیادی بهبود بدهیم و به این صورت زندگیِ خود را نیز بهتر کنیم.

متأسفانه جهانیِ ما، محیطی سالم برای مغزمان نیست. پیش از آنکه جیم کوییک نقشهٔ راهِ بی حدومرزشدن را به دستمان بدهد، چهار خائنی را معرفی می نماید که توانایی فکرکردن، تمرکز، یادگیری، رشد و انسان بودن را تهدید می نمایند. سیلِ اطلاعات دیجیتالی، حواس پرتیِ دیجیتالی، فراموشیِ دیجیتالی و استنتاجِ دیجیتالی.

بله همه این خائنان، دیجیتالی هستند. خائنان جهانی مدرن که سعی دارند مغز ما را تخریب و تبدیل به چیزی غیر قابل استفاده نمایند.

این خائنان دیجیتالی با هم دستیِ هم توجه، تمرکز، یادگیری و از همه مهم تر توانایی تفکر واقعی را از ما می دزدند؛ وضوحِ فکری ما را از بین می برند که در نهایت به خستگیِ فکری، حواس پرتی، ناتوانی در یادگیری آسان و نارضایتی منجر می شود.

پیشرفت فناوری در این دوران، هم می تواند به ما کمک کند و هم برایمان آسیب زا باشد؛ البته نحوهٔ استفادهٔ فعلی ما از فناوری در جامعه، نتیجه ای نخواهد داشت جز بیماری مسریِ بارِ فکری بیش از حد، فراموشی، حواس پرتی و وابستگی. تازه این ها شروع ماجرا هستند.

کوییک در کتاب بی حد و مرز راه های غلبه بر این چهار خائن را به شما نشان می دهد. جیم می گوید، رازِ داشتنِ زندگی استثنایی، نامحدودکردن فکرتان است. او با استفاده از مدلِ بی حدومرز خود، رازِ تحولِ فردی را فاش نموده است.

اگر سعی دارید در هر زمینه ای به هدفی به خصوص برسید، ابتدا باید بپرسید: محدودیت کجاست؟ به احتمال زیاد در فکریت، انگیزه یا روش های خود محدودیت دارید. پس علت هیچ کدام از ناتوانی ها، کمبود یا قصوری شخصی نیست و برخلاف آنچه معمولاً اعتقاد داریم، موانع پیش پایمان محکم نشده اند. ما کنترل کامل داریم و هر زمانی می توانیم بر موانع غلبه کنیم.

خواندن کتاب بی حد و مرز را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

اگر تمایل دارید عملکرد فکر خود را در جهانی دیجیتالی ارتقا دهید و بهره وری خود را از مغزتان افزایش دهید، کتاب حاضر برترین گزینه برای تان است و مطمئن باشید از خواندن آن پشیمان نخواهید شد؛ چرا که کتاب بی حد و مرز تا به امروز به بسکمک از انسان های جهان کمک نموده است.

دریاره کتاب بی حد و مرز: مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و برترین شکل از زندگی خود را بیابید

جیم کوییک بدون شک برترین مربی مغز در جهان محسوب می شود و در کتاب بی حد و مرز: مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع تر یاد بگیرید و برترین شکل از زندگی خود را بیابید که پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به شمار می آید، راه هایی برای حفظ سلامت مغز در اختیارتان قرار می دهد و به شما می آموزد تا از آن برترین و بیشترین استفاده را داشته باشید.

چه می شد اگر می توانستید کتاب های بیشتری بخوانید؟ اگر اراده و پشتکار کافی داشتید الان کجا بودید؟ چه مسائلی جلوی تمرکز و پیشرفت شما را می گیرد؟ فکر می کنید کدام افکار محدود نماینده نمی گذارند در پی رویاهای خود بروید؟

اگر شما هم سوالاتی مانند این موارد دارید، اما نمی دانید چگونه و از کجا باید شروع کنید نگران نباشید، جیم کوییک (James Kwik) سال هاست که کمک کردن به دیگران را هدف زندگی خود قرار داده است. این فرد به عنوان مربی پرورش و سلامت فکر شناخته می شود و برای مدتی به شخصیت مهم و بزرگی مانند ایلان ماسک هم کمک نموده است.

این مربی مجرب اکنون تجربیات خود را در کتاب بی حد و مرز در اختیار تمام مردم جهان قرار می دهد و به دیگران کمک می رساند تا در راستا درست قدم بردارند.

قبل از هر چیزی باید به این حقیقت برسید که باور به محدود بودن، شما را از بزرگترین آرزوهایتان بازمی دارد و کتاب بی حد و مرز نیز بر همین موضوع تمرکز دارد. کتاب حاضر، هدایت تان می نماید تا محدودیت های فکری خود را کنار بگذارید و می آموزید که چگونه مغز و حافظه خود را ارتقا دهید و با ایجاد عادت های سالم و استفاده بهینه از زمان پیشرفت نمایید.

البته جیم پیش از آن که آموزش های خود را شروع کنید در توضیحی مفصل، شما را با چهار خائن اصلی زندگی تان آشنا می نماید و متوجه می شوید که به احتمال زیاد این چهار عامل هستند که سد راه پیشرفتتان بوده اند: اطلاعات زیاد دیجیتالی، گیجی دیجیتالی، نسیان دیجیتالی و برداشت و نتیجه گیری دیجیتالی!

در مجموع، در کتاب بی حد و مرز می آموزید تا بر تبعات منفی جهانی دیجیتال غلبه کنید و عوامل آسیب زا را از خود دور سازید و با پشتکار در راستا آرزوهای تان قدم بردارید.

نکوداشت های کتاب بی حد و مرز:

- جیم کوئیک می داند که چگونه از من به عنوان یک انسان حداکثر بهره را ببرد. (ویل اسمیت)

- این کتاب مکاشفه ای در زمینه یادگیری محسوب می شود. (دکتر رودی تانزی، محقق بیماری آلزایمز)

- به کسی بیشتر از جیم کوویک و برنامه های او برای بهینه سازی عملکرد مغز اعتماد ندارم. (دکتر دانیل آمن، نویسنده)

- هیچ قرص نبوغی وجود ندارد، اما جیم به شما فرآیند باز کردن برترین مغز و روشن ترین آینده را می دهد. (دکتر مارک هایمن، رئیسِ دپارتمانِ راهبرد و نوآوری در مرکزِ پزشکی کلینیکِ کلیولند، نویسنده 12 کتابِ پرفروشِ نیویورک تایمز)

جیم کوئیک را بیشتر بشناسیم:

جیم کوئیک یک متخصص مشهور در زمینه بهبود حافظه، بهینه سازی مغز و یادگیری سریع است. کوئیک پس از آسیب مغزی ای که در دوران کودکی داشت، دچار مسائل بسکمک در زمینه یادگیری شد و راهکارهایی را برای بهبود چشمگیر عملکرد فکری خود ایجاد کرد.

در حقیقت او از آن موقع زندگی خود را وقف کمک به دیگران نموده و به عنوان مربی مغز دانش آموزان، سالمندان، کارآفرینان و مربیان فعالیت داشته است.

کوئیک، مدافع سلامت مغز و آموزش جهانی است و به عنوان یک انسان خیرخواه در پروژه هایی بسکمک از جمله ایجاد مدارس از گواتمالا تا کنیا، ارائه خدمات بهداشتی، آب تمیز و یادگیری برای بچه ها احتیاجمند فعالیت دارد. مأموریت جیم این است: هیچ مغزی نباید پشت سر گذاشته شود!

جملات برگزیده کتاب بی حد و مرز:

- ما برای متحول کردن جهانی خود، به جادو احتیاج نداریم.

- تمام قدرت لازم برای این کار، درون خودمان است.

- تنها راهِ بُردن این است که سریع تر از دیگران بیاموزید.

- من نه تنها از تمام مغزهایی که دارم، بلکه از تمام مغزهایی که می توانم قرض بگیرم هم استفاده می کنم.

- تنها هدفِ واقعیِ آموزش این است که کاری کنید فرد دائم سؤال کند.

- آن که سؤال می پرسد، نمی تواند از جواب دادن طفره برود.

- زندگی هیچ محدودیتی ندارد، به جز محدودیت هایی که خودِ شما معین می کنید.

در بخشی از کتاب بی حد و مرز می خوانیم:

حالا باید ارزش های خود را در نظر بگیریم. می توانید برترین عادات خود را یادداشت کنید، اما اگر ارزش هایتان با هدفِ نهایی هم خوانی نداشته باشند، پیروز نخواهید شد. مثلاً فردی که دوست دارد نام های افراد را به خاطر آورد باید برای روابط خود و ارتباطش با دیگر افراد ارزش قائل شود. رفتارِ شما باید از ارزش هایتان پشتیبانی نمایند، در غیر این صورت هیچ انگیزه ای برای انجامشان نخواهید داشت.

ارزش های ما برای خود سلسله مراتبی دارند. اگر از شما سؤال کنم مهم ترین چیز در زندگی تان چیست، شاید بگویید خانواده. سپس سؤال خواهم کرد خانواده چه کاری برایتان انجام می دهد.

برای من، خانواده به معنای عشق است و برای شما شاید حس تعلق باشد. تمایزِ مهم این است که خانواده، ارزشی ابزاری است، ابزاری برای رسیدن به هدف. ارزش و هدفِ نهایی همان عشق و تعلق هستند.

وقتی به ارزش های خود نگاهی می اندازیم، می توانیم معین کنیم آیا ارزشی که بیان نموده ایم هدف نهایی است یا اینکه خود ارزشِ دیگری را بیرون می کشد.

ارزش ها باید اولویت بندی شوند. ارزش های من عشق، رشد، مشارکت و ماجراجویی هستند. (به همین ترتیب) هر ارزش به مرور رشد می نماید و به ارزش بعدی منجر می شود. ارزش های فرد هر سال تغییر نخواهند کرد مگر اینکه شرایطی را در زندگی تجربه کنید که ارزش هایتان را تغییر دهند، مثل فرزنددارشدن، از دست دادنِ یکی از عزیزان یا انتها دادن به رابطه.

لیست مطالب کتاب

پیشگفتار

مقدمه

بخش اول: فکرتان را خالی کنید

1. بی حدومرزشدن

2. چرا این مسئله اهمیت دارد

3. مغزِ بی حدومرز شما

4. چطور این کتاب (یا هر کتابی) را بخوانیم و به خاطر بسپاریم

5. جادوی باور

6. هفت دروغِ مربوط به یادگیری

بخش سوم: انگیزه بی حدومرز

7. هدف

8. انرژی

9. قدم های ساده و کوچک

10. جریان یا غرقگی

بخش چهارم: روش های بی حدومرز

11. تمرکز

12. مطالعه

13. حافظه

14. تندخوانی

15. تفکر

انتها: بازگشتِ ممکن ها

هشتمین نمایشگاه آنلاین وبلاگ جعبه با عنوان قفسه های دوست داشتنی از 17 اردیبهشت تا 6 خردادماه برگزار می شود که در آن بیش از 100 هزار عنوان کتاب تا 80 درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه می شوند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی 2 کتاب تازه در حوزه توسعهٔ فردی از انتشارات میلکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 2 کتاب تازه در حوزه توسعهٔ فردی از انتشارات میلکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید