قصر سلطنتی کیوتو، نماد امپراتوری ژاپن

به گزارش وبلاگ جعبه، کیوتو برای بیش از هزار سال مرکز امپراتوری ژاپن بوده است و امروزه قصر سلطنتی کیوتو به عنوان یکی از نمادهای این دوران، از مهمترین مکان های دیدنی ژاپن به شمار می رود.

قصر سلطنتی کیوتو، نماد امپراتوری ژاپن

این مجموعه بزرگ و زیبا نمادی از فرهنگ سنتی و معماری اصیل ژاپنی است و بسیاری از جهانگردان تور ژاپن برای آشنایی با تاریخ پرفراز و نشیب سرزمین سامورایی ها و نینجاها، ساعت ها در میان باغ ها و ساختمان های کاخ سلطنتی کیوتو به گشت و گذار می پردازند.

در حال حاضر مجموعه کاخ سلطنتی کیوتو، یکی از پرطرفدارترین جاذبه های جهانگردی ژاپن است و در جذب جهانگرد با دیدنی های توکیو، مرکز این کشور، رقابت دارد

در این مقاله از وبلاگ جهانگردی وبلاگ جعبه، با قصر سلطنتی کیوتو ژاپن بیشتر آشنا شوید.

درباره قصر سلطنتی کیوتو

قصر سلطنتی کیوتو یا کیوتو گوشو (Kyōto Gosho) مجموعه ای بزرگ از باغ ها و ساختمان های سلطنتی است که با 1300 متر طول و 700 متر عرض، در قلب کیوتو واقع شده است. اگرچه اولین بناهای حاضر در این مجموعه در اوایل دوره ادو (Edo) و حدود سال 1600 میلادی ساخته شده اند، اما این محدوده از دیرباز محل زندگی امپراتور ژاپن، خانواده سلطنتی و درباریان و اعضای دولت ژاپن بوده است.

این محدوده در ابتدا یکی از محل های زندگی فرمانروایان ژاپن بوده است اما در اواخر قرن دوزاده میلادی، امپراتور ژاپن قصر هی آن (Heian) را ترک کرد و به طور دائم در قصر سلطنتی کیوتو ساکن شد و تا سال 1868 میلادی که امپراتور میجی (Meiji) تصمیم گرفت مرکز را به شهر توکیو منتقل کند، کاخ سلطنتی کیوتو ژاپن محل دربار و زندگی امپراتور ژاپن بود.

با وجود تاریخ طولانی، اما ساختمان های فعلی نسبتا تازه هستند زیرا این مجموعه نیز مانند دیگر آثار تاریخی ژاپن، بارها تخریب و بازسازی شده است. جالب است بدانید که کاخ سلطنتی کیوتو تا کنون 8 بار تخریب و بازسازی شده است و از این بین، 6 مورد آن در دوران 250 ساله و صلح آمیز ادو بوده است! در واقع ساختمان های فعلی در سال 1855 تکمیل شده اند و هنوز نیز باقی هستند.

امروزه ساختمان قصر سلطنتی کیوتو ژاپن و محوطه آن به وسیله سازمان خاندان سلطنتی ژاپن (Imperial Household Agency) مدیریت و نگهداری می گردد.

قصر سلطنتی کیوتو تحت مجموعه ای با نام پارک سلطنتی کیوتو شناخته می گردد و علاوه بر محل زندگی امپراتور، بخش های دیگری چون کاخ سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace) را نیز در خود جای داده است. کاخ سلطنتی سنتو محل زندگی امپراتوران بازنشسته ژاپن بوده است و اگر پادشاهی پیش از مرگ تخت سلطنت را ترک می کرد، در این منطقه اسکان داده می شد.

علاوه بر این، عمارت کانینومیا (Kaninnomiya Mansion) نیز یکی دیگر از آثار تاریخی این مجموعه است که می توانید از آن بازدید کنید. این عمارت محل زندگی درباریان بوده است و امروزه در گوشه جنوب غربی مجموعه قصر سلطنتی توکیو قابل بازدید است. ضمن اینکه یک معبد زیبا به نام معبد ایتسوکوشیما (Itsukushima Shrine) در جزیره کوچکی در تالاب کاخ سلطنتی ژاپن واقع شده است که می توانید از چشم انداز زیبای آن لذت ببرید.

اما همانطور که گفتیم، قصر سلطنتی کیوتو یک مجموعه بزرگ از کاخ ها و باغ ها است و فضای سبز زیبایی آن می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. مسیرهای پیاده روی متعدد در کنار درختان سر به فلک کشیده و برکه ها و آبگیرهای متعدد، این فضا را بسیار زیبا می سازد. بعلاوه در فصل بهار که زمان شکفتن شکوفه های گیلاس معروف ژاپن است، قصر سلطنتی ژاپن ظاهری رویایی پیدا می نماید.

کاخ سلطنتی کیوتو تا کنون 8 بار تخریب و بازسازی شده است و از این بین، 6 مورد آن در دوران 250 ساله و صلح آمیز ادو بوده است

راهنمای بازدید از قصر سلطنتی کیوتو

در گذشته امکان بازدید از قصر سلطنتی کیوتو ژاپن چندان آسان نبود و تنها می توانستید با رزرو و به همراه تورهای خاص از این مجموعه بازدید کنید. اما خوشبختانه امروزه این رویه تغییر نموده است و تمام افراد می توانند آزادانه به این مجموعه وارد شوند و بدون هیچ دردسری، از باغ ها و کاخ های این مجموعه بازدید نمایند. اما در نظر داشته باشید که بازدید از داخل کاخ ها و عمارت ها امکان پذیر نیست و تنها می توانید بازدید پیرامونی داشته باشید.

بازدید از قصر سلطنتی کیوتو در تمام روزهای هفته، به جز دوشنبه ها امکان پذیر است. بعلاوه روزهای 28 دسامبر تا 4 ژانویه نیز این کاخ به طور کامل تعطیل است. غیر از این ایام، همه روزه می توانید از ساعت 9 صبح از این مجموعه زیبا بازدید کنید. بعلاوه بازدید از مجموعه به طور کامل رایگان است و نیازی به خرید بلیت نخواهد بود.

برای رسیدن به این کاخ زیبا می توانید سوار متروی کیوتو شوید و با استفاده از خط Karasuma، در ایستگاه های Marutamachi یا Imadegawa پیاده شوید و با چند قدم پیاده روی، به ورودی قصر سلطنتی کیوتو برسید.

منبع: ققنوس

به "قصر سلطنتی کیوتو، نماد امپراتوری ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر سلطنتی کیوتو، نماد امپراتوری ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید