فرهادیان: نایب قهرمانی در آسیا بد نیست، در حوزه ساختاری و مدیریتی از عسکری راضی ام

به گزارش وبلاگ جعبه، رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو معتقد است باید به فریبرز عسکری زمان داد و با کوشش زیاد دوباره کره جنوبی را بگیریم.

فرهادیان: نایب قهرمانی در آسیا بد نیست، در حوزه ساختاری و مدیریتی از عسکری راضی ام

آرش فرهادیان در گفت و گو با وبلاگ جعبه، در مورد نتایج کسب شده توسط تیم ملی تکواندو در رقابت های قهرمانی آسیا 2018 ویتنام، شرح داد: من نمی خواهم در حوزه فنی اظهار نظر کنم اما شورای فنی و خود کادر تیم در مورد عملکرد ملی پوشان اظهار نظر خواهند کرد. در مجموع، از نظر من با توجه به اینکه در بخش پارا عنوان قهرمانی، پومسه و کیوروگی عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده ایم، نتیجه کسب شده بد نیست. عنوان نایب قهرمانی بد نبود اما می توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که تصمیمات داوری در نتایج بعضی ملی پوشان تاثیر داشته؟ اعلام کرد: به هر حال سرمربی تیم از نزدیک بازی ها را دیده و بهتر می تواند در این مورد اظهار نظر کند. البته در بعضی موارد داوری ها روی نتایج مسابقات تاثیر گذار است اما با این حال باید کوشش بیشتری انجام دهیم تا تصمیمات داوری روی نتیجه گیری ما در مسابقات تاثیرگذار نباشد.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که بالا بودن انتظارات مردم و بعضی منتقدان از تیم ملی تکواندو درست است؟ توضیح داد: اگر بخواهیم از دید رسانه ای صحبت نموده و به صورت اختصاصی در مورد تکواندو صحبت نکنیم، این که انتظار ما از تیم های ملی در همه رده های سنی و همه مسابقات کسب عنوان قهرمانی باشد، صحیح نیست. البته اگر این اتفاق(قهرمانی در همه مسابقات) رخ دهد خوب است اما آیا کشورهای دیگر کار نمی نمایند؟ اگر این اتفاق بیفتد پس معنای مسابقات و رقابت چیست؟ به نظرم باید واقع بین باشیم، همانطور که در همه رشته ها اتفاق می افتد در دوره ای خاص یک تیم در اوج قرار گرفته است که قهرمان جهان می گردد و بالعکس. برای مثال در رشته والیبال روزی وجود داشت که آرزوی ما پیروزی مقابل تیم های آسیایی بود اما الان با شکست مقابل تیم های بزرگ جهان ناراحت می شویم. این در حالی است که قرار نیست با پیشرفت چند ساله روی سکوی اول جهان قرار بگیریم. باید واقع بینانه به مسائل نگاه کرد.

فرهادیان ادامه داد: تکواندو نیز از سایر رشته ها مستثنی نیست. من نمی گویم که نباید قهرمان شویم ولی نایب قهرمانی هم در آسیا بد نیست. آسیایی که اکثر کشورهای قدرتمند تکواندوی جهان مثل کره جنوبی در رقابت های این قاره حضور دارند. نباید صرفا نتیجه گرا بود، باید به واقعیت ها هم توجه کرد.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که اختلاف فعلی تکواندوی ایران با کره را قبول دارد؟ اظهار کرد: من قبول دارم که با کره اختلاف پیدا نموده ایم و این کشور از ما پیشی گرفته است. در سال های گذشته شاهد موفقیت های تکواندوکاران ایران در مصاف با کره ای ها بودیم اما اکنون کره خودش را به سطح اول جهان رسانده است. کره با عملکرد خوب خود در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و گرندپری ها در این چند سال، نشان داده که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو نفر از قدرت های بزرگ تکواندوی جهان در دو وزن مختلف برای کره ای ها است، نفراتی مثل دای هون لی و تای هون کیم. کره بعد از نتایج ضعیفی که در چند سال اخیر داشت، با کوشش بیشتری کار کرد که توانست این افت را جبران کند. ما هم باید کوشش و کار بیشتری انجام دهیم تا همانند سال های گذشته به اوج برگشته و گوی سبقت را از کره ای ها پس بگیریم.

فرهادیان در مورد فرایند کار تیم ملی با فریبرز عسکری نیز شرح داد: من به شخصه در حوزه ساختاری و مدیریتی از او راضی هستم چون از بهترین مربیان تکواندو در کشور است. نباید با یک مسابقه نقدهای غیر منصفانه از او کرد، باید به عسکری زمان داد. او کادر خوبی در کنار خود دارد و باید دید در مسابقات پیش رو چه نتایجی را کسب می نماید.

رئیس سازمان تیم های ملی تکواندو ضمن ابراز ناراحتی از بعضی نقدها توسط رسانه ها، توضیح داد: این روزها بی انصافی های زیادی در حق من اجرا شده است به گونه ای که انگار من اصلا در تکواندو نبوده ام! در صورتی که همه رزومه من در تکواندوی ایران کاملا معین است. من برای خدمت به تکواندو آمده ام اما اگر آقایان می گویند وجود من باعث آسیب دیدن تکواندو است با افتخار از تکواندو کنار می روم. همه این نقدها مغرضانه را به خدا می سپارم، امیدوارم خداوند همه ما را به راه راست راهنمایی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرهادیان: نایب قهرمانی در آسیا بد نیست، در حوزه ساختاری و مدیریتی از عسکری راضی ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهادیان: نایب قهرمانی در آسیا بد نیست، در حوزه ساختاری و مدیریتی از عسکری راضی ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید