ثور 5 سخت ترین چالش مارول برای موفقیت است

به گزارش وبلاگ جعبه، ثور 5 پس از فیلم خلاقانه ثور: رگناروک و فیلم تکراری ثور: عشق و تندر، اکنون چالش بزرگ دنیای سینمایی مارول است. دومین فیلم سینمایی استودیوی مارول در سال 2022، ثور: عشق و تندر نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در حال حاضر دارای امتیاز 64 در سایت راتن تومیتوز است.

ثور 5 سخت ترین چالش مارول برای موفقیت است

کریس همسورث که نقش خدای تندر را بازی می نماید، اکنون که بیشتر انتقام جویان اصلی از این فرانچایز خارج شده اند به یکی از مهم ترین نام های دنیای سینمایی مارول تبدیل شده اما ساخت و فراوری فیلم ثور 5 پس از اثر ناامیدنماینده ثور: عشق و تندر کار آسانی نخواهد بود.

ثور با احتساب فیلم ثور: عشق و تندر به اولین شخصیت دنیای سینمایی مارول تبدیل شد که چهار فیلم اختصاصی دارد و او این اتفاق را مدیون فیلم ثور: رگناروک است که در فاز 2 دنیای سینمایی مارول جان تازه ای به این کاراکتر بخشید. انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: انتها بازی نیز نقش مهمی در افزایش محبوبیت ثور داشتند، زیرا شخصیت کریس همسورث به همراه واندا ماکسیموف، کاپیتان مارول و تانوس یکی از کاراکترهای اصلی و قدرتمند این فیلم ها بود. ثور در هر دو فیلم توجه همگان را به خود جلب و انتظارات بالایی را برای ثور: عشق و تندر ایجاد کرد. البته ناگفته نماند که چهارمین فیلم ثور باید به گونه ای متفاوت با ثور: رگناروک مقایسه گردد.

تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم ثور: رگناروک برای کارگردانی فیلم ثور: عشق و تندر به دنیای سینمایی مارول بازگشت و این اولین باری بود که یک فرد کارگردانی دو فیلم متوالی از ثور را بر عهده می گیرد. با توجه به روند مثبت این شخصیت از سال 2017 و بازگشت تایکا وایتیتی به عنوان کارگردان، به نظر می رسید که ثور: عشق و تندر همه چیزهایی را که برای پیروزیت در عرصه کارشناسی و تجاری احتیاج است در اختیار داشته باشد. با این حال، منتقدان مانند ثور: رگناروک از آن استقبال نکردند و آنالیز ها نشان می داد که این فیلم در واقع نسبت به نسخه قبلی خود ضعیف تر است.

امتیاز ثور: عشق و تندر در راتن تومیتوز یکی از پایین ترین امتیازهای اخیر در بین آثار دنیای سینمایی مارول است و علاوه بر این، فروش کم تر این فیلم نسبت به ثور: رگناروک در گیشه نشان می دهد که ثور 5 باید اثری متفاوت باشد. با این حال، ثور: رگناروک پنج سال پیش ساختار این فرانچایز را تغییر داد و این موضوع ثور 5 را در موقعیت دشواری قرار می دهد، زیرا سازندگان باید بین ثور: عشق و تندر یا بازگشت به رویکرد جدی ثور و ثور: دنیای تاریک، یکی را انتخاب نمایند.

ثور: رگناروک و بازیابی شخصیت ثور

اولین فیلم اختصاصی ثور آغازی امیدوارنماینده برای این شخصیت در دنیای سینمایی مارول بود اما روند او در ادامه این فرانچایز چندان مجذوب کننده نبود. ثور علی رغم ارتباط نزدیکش با شخصیت شرور لوکی (تام هیدلستون)، فرصت زیادی چه به عنوان یک شخصیت و چه به عنوان یک مبارز، برای درخشش در انتقام جویان نداشت. دنباله اول، ثور: دنیای تاریک این پتانسیل را داشت که خط داستانی خدای تندر و دنیا اطرافش را با روایت داستان قلمروهای دیگر و مقابله او با شرورانی مانند ملکیث (کریستوفر اکلستون) توسعه دهد اما نتیجه کار یکی از بدترین فیلم های دنیای سینمایی مارول بود.

گویا مسائل دومین فیلم اختصاصی او ادامه داشتند و فیلم بعدی خدای تندر در دنیای سینمایی مارول، انتقام جویان: عصر اولتران بود که بسیاری از اشتباهات ثور: دنیای تاریک را تکرار کرد. انتقام جویان: عصر اولتران پتانسیل یک شخصیت شرور مجذوب کننده را هدر داد و هم چنین ثور را نیز به عنوان یک شخصیت بهبود نداد. گفته می شد که کریس همسورث پس از دو فیلم ناامیدنماینده در دنیای سینمایی مارول، دیگر قصد بازی در این نقش را ندارد اما در ادامه خوشبختانه همسورث با راهنمایی ثور به مسیری کاملا نو به این روند انتها داد.

تایکا وایتیتی حس شوخ طبعی منحصر به فرد خود را نه تنها برای ثور، بلکه برای کل دنیای اطراف این شخصیت نیز به ارمغان آورد و نتیجه کار یک فیلم غیرقابل پیش بینی بود که یک ماجراجویی سرگرم نماینده داشت. ثور: رگناروک شاید برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول، ثور را مجذوب کننده جلوه داد و مقدمات آینده ای بهتر را برای خط داستانی این شخصیت فراهم کرد. اگر فیلم ثور: رگناروک ساخته نمی شد، انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: انتها بازی نیز آن مجذوب کنندهیت لازم را نداشتند.

ثور: عشق و تندر و تقلید از ثور: رگناروک

ثور: رگناروک به عنوان پیروز ترین فیلم ثور از نظر اقتصادی و کارشناسی، سایه بزرگی بر روی ثور: عشق و تندر انداخت. ادامه روند ثور: رگناروک، به خصوص برای این شخصیت که برای یافتن جایگاه خود در دنیای سینمایی مارول بسیار کوشش نموده بود امری واضح و قطعی به نظر می رسید اما ثور: رگناروک دیدگاه خاص و نوی به این کاراکتر داشت. ثور: عشق و تندر برخلاف نسخه قبلی خود، کاملا محتاطانه بود و به جای یافتن راه های نو برای تکامل این شخصیت، همان ترفندهای ثور: رگناروک را تکرار کرد که یکی از دلایل ضعف فیلم است.

ثور: عشق و تندر بر روند خلاقانه مارول و تغییرات این شخصیت در ثور: رگناروک پافشاری کرد اما بعضی از این موارد برای بار دوم جواب ندادند. سازندگان سعی کردند بین شوخی ها و لحظات سرگرم نماینده ثور: عشق و تندر و داستان غم انگیز گور قصاب خدایان (کریستین بیل) و ماجرای احساسی جین فاستر (ناتالی پورتمن) تعادل ایجاد نمایند که چندان کارآمد نبود. در اصل، ثور: عشق و تندر، هم کسانی را که ثور: رگناروک را دوست نداشتند و چیزی متفاوت می خواستند و هم کسانی را که ثور: رگناروک را دوست داشتند اما منتظر اثری بزرگ تر و بهتر از فیلم قبلی بودند ناامید کرد.

مشکل فیلم ثور 5

ثور: عشق و تندر، پیشرفتی طبیعی نسبت به ثور: رگناروک داشت و ریتم ترکیبی آن چالشی بزرگی را برای آینده ثور در دنیای سینمایی مارول ایجاد می نماید. پافشاری و اصرار بر کمدی و لحظات خنده دار در ثور 5 می تواند لحظات خوش ثور: رگناروک را تداعی کند اما در عین حال می تواند به مسائلی حتی بزرگ تر از مسائل ثور: عشق و تندر منجر گردد.

یک خط ظریف بین سبک و پارودی وجود دارد که ثور: رگناروک را مجذوب کننده جلوه داد اما ثور: عشق و تندر فاقد آن بود. صرفا بازگرداندن ثور به روند این شخصیت در فیلم های ثور و ثور: دنیای تاریک نیز کارساز نخواهد بود. همین امر درباره زیبایی شناسی فیلم نیز صدق می نماید، زیرا بازگشت به رویکرد شکسپیری برای ثور 5 پس از ثور: رگناروک و ثور: عشق و تندر، تغییری ناگهانی به نظر می رسد.

ثور 5 و بازیابی شخصیت ثور

ثور: عشق و تندر مقدمات مبارزه هرکول (برت گلدشتاین) با ثور را فراهم کرد اما به غیر از این خط داستانی، هیچ نشانه روشنی مبنی بر نحوه ادامه روند داستان ثور در فیلم ثور 5 وجود ندارد. ثور 5 برای این که مسائل فیلم قبلی تکرار نگردد، باید خدای تندر را در دنیای سینمایی مارول بازیابی کند، چرا که تکرار همان ترفندهای ثور: رگناروک کارساز نخواهد بود اما این بدان معنا نیست که ثور 5 به یک کارگردان نو احتیاج دارد. تایکا وایتیتی این توانایی را دارد که باز هم انتظارات مخاطبان را برآورده کند. حضور وایتیتی برای کارگردانی ثور 5 و تصحیح روند فرانچایز ثور می تواند عنصر کلیدی این فیلم باشد.

هم چنین حضور یک کارگردان نو نیز می تواند کارساز باشد، اگرچه آغاز کار برای او ریسکی و خطرناک است. ثور به عنوان یک شخصیت در دنیای سینمایی مارول احتمالا به بقیه خطوط داستانی حماسه چنددنیای وابسته است، مخصوصا بسته به این که داستان ثور 5 قبل یا بعد از انتقام جویان: سلسله کانگ و انتقام جویان: جنگ های مخفی روایت گردد. اگر داستان ثور 5 بعد از انتقام جویان: جنگ های مخفی اتفاق بیافتد، آن وقت این فیلم مقدمات آغازی تازه برای خدای تندر را در دنیای سینمایی مارول فراهم می نماید. از طرف دیگر و در یک اتفاق بعید، اگر داستان ثور 5 قبل از انتقام جویان: سلسله کانگ اتفاق بیافتد، این فیلم انتها داستان ثور در دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "ثور 5 سخت ترین چالش مارول برای موفقیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثور 5 سخت ترین چالش مارول برای موفقیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید