بهترین مکمل های رنگ قهوه ای در طراحی داخلی

به گزارش وبلاگ جعبه، رنگ قهوه ای یکی از رایج ترین رنگ ها در طراحی داخلی محسوب می گردد. این رنگ قدرتمند رنگی کلاسیک است و باعث ایجاد تفاوت در فضاهای بزرگ و کوچک شده و حسی دنج و صمیمی در آنها ایجاد می نماید. ترکیب رنگ های نارنجی, قرمز یا زرد با رنگ های خاکستری یا مشکی ترکیب رنگ زیبایی ایجاد می نماید که در اکثر دکوراسیون داخلی های سنتی و مدرن دیده می گردد. چوب طبیعی دقیقاً به رنگ قهوه ای ست بنابراین اگر می خواهید این رنگ را به خانه خود اضافه کنید, استفاده از محصولات چوبی راحت ترین روش برای اینکار است.

بهترین مکمل های رنگ قهوه ای در طراحی داخلی

چه رنگ هایی با رنگ قهوه ای همخوانی دارند؟

رنگ قهوه ای به راحتی با سایر رنگ ها همخوانی پیدا نمی نماید به همین دلیل انتخاب یک ترکیب زیبا بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب یک رنگ مناسب در کنار رنگ قهوه ای می توانید بر اساس سلیقه خود اتاقی مدرن یا سنتی داشته باشید. در انتخاب این رنگ دقت کنید زیرا در صورت انتخاب رنگ نامناسب بعد از تکمیل دکوراسیون منزل احساس پشیمانی خواهید کرد. در این نوشته شما با انواع رنگ هایی که در کنار رنگ قهوه ای ترکیبی زیبا ایجاد می نمایند آشنا خواهید شد و با استفاده از آنها می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کرده و در طراحی دکوراسیون آن را به کار ببرید.

رنگ سفید

رنگ قهوه ای وقتی با رنگ سفید ترکیب شود تاثیر عمیق تری بر دکوراسیون خواهد گذاشت. یک دیوارپوش چوبی بلند برای داشتن سایه شکلاتی رنگ در دکوراسیون داخلی کافی می باشد. این رنگ قهوه ای بسیار تیره و خسته نماینده است اما وقتی در کنار رنگ سفید قرار می گیرد باعث ایجاد یک نقطه کانونی عالی در فضای اتاق می شود.

رنگ مسی

رنگ قهوه ای شکلاتی را در نظر بگیرید که با سایه مسی ترکیب شده است. واقعاً شگفت انگیز است! ته رنگ های قرمز باعث می شوند رنگ قهوه ای بسیار شیک و نرم به نظر بیاید. این ترکیب رنگی نه تنها اتاق را تیره نشان نمی دهد بلکه دکوراسیونی دنج و مدرن را به نمایش می گذارد.

رنگ های گرم

رنگ های گرم مانند نارنجی و رنگ زرد که یادآور پاییز هستند با رنگ قهوه ای همخوانی بی نظیری دارند. با انتخاب یکی از این رنگ ها اتاق راحت تر و گرم تر به نظر می آید زیرا آها جزء رنگ های گرم محسوب می شوند. شما می توانید آثار هنری مختلفی که در پالت رنگی آنها از ترکیب رنگ های گرم با رنگ قهوه ای استفاده شده را در منزل خود قرار دهید و مبلمان و عناصر دکوراتیو را با آنها هماهنگ نمائید.

رنگ آبی

وقتی در خصوص رنگ هایی که با رنگ قهوه ای همخوانی دارند فکر می کنید احتمالاً رنگ آبی به ذهنتان خطور نمی نماید. ترکیب رنگ قهوه ای با سایه های آبی رنگ فضایی ایده آل و آرام به وجود می آورد. فرقی نمی نماید فضای شما اتاق خواب باشد یا حمام, با انتخاب سایه های مناسب آبی و قهوه ای به نتیجه ای شگفت آور دست خواهید یافت. در نظر داشته باشید که رنگ سبز آبی مکمل رنگ قهوه ای است و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی نمای بسیار جذابی ایجاد می نماید.

رنگ پاستیلی

ممکن است همواره در ذهن خود این ایده را داشته باشید که رنگ آبی فقط با رنگ های سبز یا صورتی ترکیب می شود زیرا آنها رنگ های پاستیلی هستند اما افزودن رنگ قهوه ای به آنها فضایی کلاسیک در اتاق ایجاد می نماید. اگر این رنگ های روشن را دوست دارید بهتر است بدانید اتاق خواب شما با این ترکیب فضایی جوان پسند ایجاد نمی نماید بلکه اگر کمی رنگ قهوه ای به ترکیب صورتی و آبی اضافه کنید فضایی متفاوت خواهید داشت.

رنگ نارنجی

همانند رنگ زرد, نارنجی نیز در کنار رنگ قهوه ای ترکیبی بی نظیر ایجاد می نماید. ترکیب این دو رنگ فوق العاده است زیرا هر کدام از آنها حسی کاملاً متفاوت در فضا به وجود می آورند. برخلاف رنگ نارنجی که رنگی درخشان و زنده است, رنگ قهوه ای تاریک و عمیق می باشد. استفاده از این دو رنگ به تنهایی توصیه نمی شود بنابراین بهتر است از ترکیب آنها در کنار هم برای طراحی داخلی استفاده نمائید.

رنگ فیروزه ای

ترکیب رنگ قهوه ای با فیروزه ای یک ترکیب رنگی بسیار رایج است. اکثر خانم های با ذوق و خلاق برای رنگ اتاق خواب یا اتاق نشیمن از ترکیب قهوه ای فیروز ای استفاده می نمایند. علارغم اینکه این ترکیب رنگ با سبک سنتی تطبیق دارد, از آن می توان برای طراحی دکوراسیون به سبک مدرن نیز استفاده نمود.

رنگ قهوه ای

سایه های متفاوتی از رنگ قهوه ای وجود دارند از خیلی تیره گرفته تا خیلی روشن. اینکه کدام یک از این تن ها را انتخاب می کنید اهمیتی ندارد زیرا ترکیب آنها در هر صورت بسیار ایده آل و جذاب است. شما می توانید سایه خیلی روشن یا خیلی تیره را به عنوان رنگ پایه انتخاب نمائید. در هر صورت این ترکیب رنگی نمایی بسیار جذاب خواهد داشت. این نکته را به یاد داشته باشید که برای مکان هایی که نور کافی ندارند استفاده از این ترکیب باعث تیره تر شدن فضا می شود.

منبع: ساختمانچی

به "بهترین مکمل های رنگ قهوه ای در طراحی داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکمل های رنگ قهوه ای در طراحی داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید