90 درصد اعضای خارجی داعش از خاک ترکیه وارد سوریه شدند

به گزارش وبلاگ جعبه، اسناد مربوط به اطلاعات نظامی آمریکا نشان می دهند که 90 درصد اعضای خارجی گروه تروریستی داعش به وسیله ترکیه وارد سوریه شدند.

90 درصد اعضای خارجی داعش از خاک ترکیه وارد سوریه شدند

به گزارش وبلاگ جعبه، سایت نوردیک مانیتور با انتشار یک گزارش تازه، رسوایی جدید دولت ترکیه را فاش کرد.

براساس این گزارش، اسناد مرکز اطلاعات نظامی آمریکا مربوط به آوریل 2016 نشان می دهند که 90 درصد اعضای خارجی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و نیز جبهه النصره، شاخه تشکیلات القاعده در سوریه از خاک ترکیه برای ورود به سوریه استفاده نموده و وارد مناطق درگیری شده اند.

در این اسناد تعداد داعشی های یاد شده در سال 2015 حدود 2000 تن برآورد شدند.

همچنین سایت مذکور گزارش داد، در سال 2016 پس از آنکه دستگاه های امنیتی اروپا اقدامات جدی را علیه داعش در پیش گرفته و نیز ترکیه تمرکز خود را برای بهبود تدابیر امنیتی مرزها و آنالیز ها در فرودگاه ها افزایش داد، تعداد اعضای خارجی آن کاهش یافت.

این اسناد اطلاعاتی حاکی از آن است، پس از کوشش های اروپا و فشار بر ترکیه برای توقف ورود تروریست های خارجی به سوریه و خروج از آن، تعداد بیشتری از داعشی ها اقامت در ترکیه را شروع خواهند کرد.

همچنین در این سند به آمریکا هشدار داده شد، افزایش داعشی ها در ترکیه فرصت تشکیل گروهک های تروریستی غیر متمرکز را برای آنها فراهم می نماید، مساله ای که ثبات داخلی و حضور بین المللی در ترکیه را به خطر می اندازد.

سند یاد شده بخشی از گزارش اقدامات فرماندهی عملیات آمریکا برای تسهیل تبادل اطلاعات با هدف توقف فعالیت های شبکه های تروریستی و آنالیز توانمندی های آنها محسوب می گردد.

این گزارش در حالی منتشر شد که ترکیه با وجود مخالفت بعضی کشورهای اروپایی، انتقال اعضای خارجی داعش به کشورهای اصلی شان را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "90 درصد اعضای خارجی داعش از خاک ترکیه وارد سوریه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد اعضای خارجی داعش از خاک ترکیه وارد سوریه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید