کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ، عکس های زیبای سلفی از خود ارسال کرد

به گزارش وبلاگ جعبه، کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ESA در اعماق فضا در حال حرکت به سوی مشتری است و اولین عکس های سلفی خود را ارسال نموده است. تصاویر تازه که به وسیله دوربین مانیتورینگ Juice 1 (JMC1) در جلوی فضاپیما گرفته شده است، آرایه خورشیدی آن را نشان می دهد.

کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ، عکس های زیبای سلفی از خود ارسال کرد

جوییس سفر هشت ساله خود به مشتری را در 14 آوریل 2023 شروع کرد و از مرکز فضایی گویان اروپا در کورو، گویان فرانسه بر فراز موشک آریان 5 به فضا پرتاب شد. این کاوشگر پس از پرتاب اولیه با انرژی خورشیدی و با استفاده از گرانش ماه و زهره برای ایجاد سرعت کافی، در سال 2031، قبل از اینکه به مدار گانیمد برود، از قمرهای دیگر مشتری یعنی کالیستو، اروپا و گانیمد هم بازدید خواهد نمود.

در حال حاضر، Juice در حال استقرار بوم ها و آنتن های ابزار خود به عنوان بخشی از فرآیند راه اندازی است. برای یاری به این امر، فضاپیما به دو دوربین نظارتی JMC1 و JMC2 مجهز شده است. JMC1 به صورت مورب به یکی از آرایه های خورشیدی نگاه می نماید و میدان دیدی دارد که در آن آنتن های مستقر شده قابل مشاهده است. JMC2 در بالای Juice است و برای نظارت بر استقرار پیچیده آنتن رادار 16 متری (برای اکتشاف ماه های یخی) (RIME) طراحی شده.

JMC-1 سه تصویر از چهار تصویری را که ESA منتشر نموده است، ثبت نموده است که زمین را در در تاریکی فضا، در پشت آرایه خورشیدی اش نشان می دهد.

JMC-2 هم از آنتن RIME مستقر نشده عکس گرفت.

دو دوربین مانیتور نیز تصاویری از پروازهای در مسیر مشتری را ارسال خواهند کرد. با پیشرفت ماموریت، یک دوربین علمی با وضوح بالا برای ثبت عکس از قمرهای مشتری به کار خواهند افتاد.

منبع: ESA

منبع: یک پزشک

به "کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ، عکس های زیبای سلفی از خود ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر قمرهای یخی مشتری (Juice) ، عکس های زیبای سلفی از خود ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید