سیر قلبی به سوی ضامن آهو در برنامه مثل ماه

به گزارش وبلاگ جعبه، در دنیای امروز که بیشتر ما غرق در تلاطم ها و مسائل زندگی دنیوی می باشیم و هر کدام به نوعی منتظر یک تلنگر برای اتصال به مامن امن الهی هستیم، برنامه مثل ماه توانسته است ساعتی کوتاه مخاطب را از دنیای مادی جدا نموده و به خالق خوبی ها و امامان متصل کند.

سیر قلبی به سوی ضامن آهو در برنامه مثل ماه

گروه فرهنگ و هنر: عباس اسماعیل گل؛ از دیرباز تا به امروز ایرانیان ارادت و عشق خاصی را نسبت به امام رضا (ع) داشتند و هرگاه گره ای در زندگی شان افتاده است به ضامن آهو پناه برده اند تا گره از کارشان گگردده گردد.

تا به امروز شبکه های مختلف تلویزیونی با ساخت آثار مختلف به نمایش کرامات و الطاف امام هشتم پرداخته اند.

اما شبکه سه سیما با ویژه برنامه مثل ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان با سبکی مجذوب نماینده و متنوع، معجزات امام خوبی ها را ترسیم نموده است.

در دنیای امروز که بیشتر ما غرق در تلاطم ها و مسائل زندگی دنیوی می باشیم و هر کدام به نوعی منتظر یک تلنگر برای اتصال به مامن امن الهی هستیم، برنامه مثل ماه توانسته است ساعتی کوتاه مخاطب را از دنیای مادی جدا نموده و به خالق خوبی ها و امامان متصل کند.

فارغ از محور برنامه که به کرامات امام هشتم می پردازد، دکور و حال و هوای برنامه نیز از سبک و سیاق حرم مطهر امام هشتم الهام گرفته شده است. همان گونه که در رواق های حرم مطهر با استفاده از آیینه کاری ها می توانیم شاهد حال و هوای معنوی و عرفانی باشیم، با مشاهده برنامه مثل ماه نیز می توانیم جلوه هایی از نور و روشنی و معنویت را مشاهده کنیم.

علاوه بر این درج گنبد طلایی حرم امام رضا (ع) در قسمتی از دکوراسیون برنامه حس و حال حضور در بارگاه مطهر و نورانی حضرت را به مخاطب القا می نماید. بعلاوه بهره گیری از نماد کبوتر یادآور نوستالژی آهنگ کبوترای حرم امام رضا (ع) است که الطاف و کرامات امام خوبی ها را برای مخاطبان یادآوری می نماید.

یکی دیگر از قسمت های مجذوب نماینده برنامه پخش فیلم های کوتاه درباره معجزات امام رضا (ع) است. این فیلم های کوتاه به بیان زندگی های مختلفی می پردازد که در برهه ای از زمان درگیر مسائل بوده و اینک با معجزات ضامن آهو به سامان رسیده اند.

یکی از نکات جالب درباره برنامه مثل ماه مهمانان آن است که علاوه بر روایت گری زندگی انسان های عادی به نمایش زندگی افراد مشهور نیز پرداخته است. برای مثال دعوت از علیرضا دبیر و روایت عنایت امام رضا (ع) به او و مادرش از قسمت های مجذوب نماینده این برنامه است. قسمتی که در آن علیرضا دبیر با سنت شکنی از محافظه کاری بعضی قهرمانان ورزشی در ابراز علاقه به اهل بیت (ع) سخن می گوید.

نمایش معجزات امام رضا (ع) چه برای مسلمانان و چه برای پیروان ادیان دیگر گامی قشنگ برای معرفی امامان شیعه است که نشان دهنده معجزات فراگیر فرستاده های خالق دنیا می باشد و خوشبختانه برنامه مثل ماه با دعوت از طیف وسیع و متنوعی از انسان ها این موضوع را به تصویر کشیده است.

برنامه مثل ماه فارغ از نمایش معجزات و کرامات امام هشتم دریچه ای را برای تمام انسان ها گگردده است که با وجود دوری از معنویات و ارتباطات روحانی با تماشای این برنامه هر چند برای ساعاتی کوتاه حس و حال آسمانی و معنوی را درک و لمس نمایند.

برنامه مثل ماه با پرداختن به پناهگاه معنوی ایرانی ها به خوبی توانسته است نبض مخاطب را به دست بگیرد و او را در راستا کشتی خود حرکت دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سیر قلبی به سوی ضامن آهو در برنامه مثل ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر قلبی به سوی ضامن آهو در برنامه مثل ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید